Wednesday, April 28, 2010

Mena Suvari Brazilian

European identity and cultural diversity for Europe

Anticipating the collective volume "Europe 2.0 perspectives and developments in the European dream", short shadows, Verona, May 2010. From Chapter

:
European identity and cultural diversity
Luciana Castellina *

I think you will agree when I say that if we continue to have speranze e dunque progetti in grado di dar loro corso – e non abbatterci di fronte al presente che si delinea all’alba del 2010 – bisogna partire da una impietosa disanima dei fatti, fugando quanto di peggio c’è stato, e continua ad esserci, a danno dell’Europa: l’insipida e pericolosa retorica con cui si è cercato di eludere ogni concreta valutazione di quanto è accaduto, o non è accaduto, da quando, ormai più di cinquant’anni fa, fu firmato il Trattato di Roma.

E allora debbo dirvi – scusate se parlo in prima persona, ma si è più sinceri – che a parlare di Europa provo oggi imbarazzo. Perché il declino dell’Unione che abbiamo contribuito to make clear is given, even exponentially. Needless to ignore it. In recent years it has become commonplace to see the European Union irrelevant, or worse, insignificant.

Just go to the elite universities arose like mushrooms in the Gulf region, for example, or in completely different arenas, such as the Social Forum of the continents and not to mention non-Western United States, where Europe have not never had it in a footnote, even when it had much more: wherever it comes from Asia, Latin America, even Africa. Europe, for his alleged role, do not even want to hear. Even the 'hateful' America, Obama, has reappeared dynamic and has returned to the United States to turn a hopeful sympathy (perhaps due to the increasing weakness of the 'Empire' American weaknesses, you know, are tolerated more than strong enough to be arrogant).

is also true for the cinema: the films now come to us from that country and attempted genocide of our cultures occupying 80 per cent of the European audiovisual market today are more painful, more acceptable. There is almost gone the will to fight the invasion, but as we have done with ferocity in the European Parliament and with associations of European films, especially since the eighties.

[...] Continua nel libro "Europa 2.0 Prospettive ed evoluzioni del sogno europeo"

* LUCIANA CASTELLINA, giornalista. Presidente del quotidiano Cineuropa.org. Membro della Fondazione Basso, dell’Arci e dell’Ucca. Ha diretto i settimanali “Liberazione”, “Nuova Generazione”, “Pace e Guerra” e il quotidiano “Il Manifesto”. Eletta per numerose legislature alla Camera dei Deputati e al Parlamento Europeo. Già coordinatrice della European Nuclear Desarmement. Fra le pubblicazioni: Cinquant’anni d’Europa (Utet, 2007), Eurollywood (Ets, 2009). Siti: www.ucca.it; www.arci.it.

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