Tuesday, May 18, 2010

Goscope 70 Backpack Refractor Telescope Review

Europe and international trade

Anticipating the collective volume "Europe 2.0 perspectives and developments in the European dream," Nicole and Simone Vallinoto Vannuccini (ed.), Shadows Court, Verona, May 2010.

Europe and international trade

Alberto Zoratti and Monica Di Sisto *

"The economic strength at home is essential for a strong European voice in the world. Trade is essential to create and sustain this force. Changing global economy needs a new trade policy. An open market is not only lower fares, it is a market in which European companies get a fair deal, with freedom to compete and legal protection. The European policy needs to be clear: rejection of protectionism at home, activism in opening markets abroad. " It was October 4, 2006 and Peter Mandelson, then Trade Commissioner for the EU, commented on the new frame which would be added to the Europe of the third millennium.

"Global Europe: Competing in the world" was not only a good intention, but it would mean a decisive change of direction of global trade policy of the old Europe, less than a year after "Ministerial" of the World Trade Organization (WTO) Hong Kong (December 2005). The underlying philosophy of the directional da Mandelson, coerente con la linea dettata dal commissario precedente Pascal Lamy (oggi Direttore generale della Wto), è più che mai semplice quanto diretta: per poter rafforzare i fondamentali dell’economia interna europea, una delle ricette sostanziali è trasformarsi in un competitore globale capace di promuovere e difendere attivamente gli interessi delle imprese e delle multinazionali europee in giro per il mondo.

Un obiettivo che non può essere raggiunto facilmente con gli strumenti già disponibili, ma che richiede un aggiornamento nelle strategie e nell’armamentario a disposizione. La Wto, e così l’ambito multilaterale, hanno dimostrato limiti apparentemente insormontabili: dal 1999, anno in in the Millennium Round, the negotiations on liberalization of the millennium, it fails before even starting in the cold Seattle, the steps taken in the direction of progressive liberalization of global markets are few and unstable. Read the book

Europe 2.0

* Alberto Zoratti, a biologist and freelance journalist. Founder of "Fair". President of Fairwatch. Former Vice-President of the General Assembly of the Italian trade fair. He has promoted campaigns "MobiliTebio" and "This World is Not for Sale". Rete Lilliput spokesman at the G8 in Genoa Social Forum in 2001. He writes about "Altreconomia" and "Paper". Among his books: Stop Mr Burns (Arianna, 2008) e Il voto nel portafoglio (Il Margine, 2009). Siti: www.faircoop.it.

** MONICA DI SISTO, giornalista. Collabora con l’Agenzia Asca, con quotidiani e periodici (Carta, Altreconomia, Rocca). Vicepresidente di Fair e responsabile per le campagne sull’Organizzazione Mondiale del Commercio e sull’economia internazionale. Tra i fondatori dell’Associazione Fairwatch. Tra le sue pubblicazioni: WTO (Emi, 2005) e Il voto nel portafoglio. Cambiare consumo e risparmio per cambiare l’economia (Il Margine, 2009). Sito: www.faircoop.it.

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